Lion Kroeze

Verlichtende Waarheid


 
In constante vertroebeling verblijft elke burger totdat de waarheid van belang wordt. Velen onder ons vinden het moeilijk om met dit gegeven om te gaan. Dit heeft te maken dat men zich laat leiden door de maatschappelijke norm, het is een referentiekader voor ons maar niet per definitie een waarheid.
 
Waar bestaat deze constante vertroebeling uit vooral uit afweermechanismen maar ook uit leugens/interpretaties van anderen. Aan de hand van een individu zal ik op basis van feitelijke waarnemingen een situatie beschrijven die duidelijkheid zal geven op hetgeen ik bedoel.
 
Willem Holleeder wordt opnieuw vastgezet dit op basis van weinig bewijs dit keer voor afpersing, wat het opvallende is tijdens het proces dat Holleeder de reis naar de bunker te ver vindt vanuit Vught. Hij krijgt ernstige hartproblemen en komt in Leiden terecht, het LUMC, dit lijkt me een stuk dichterbij de Bunker, zou ik persoonlijk zeggen. De ironie van het feitelijk waarneembare..
 
In januari 2012 komt Willem Holleeder uit de gevangenis, zowel in België als in Nederland brengt dit een golf van misdaad met zich mee. Ondertussen wordt hij wereldberoemd, dit is al eerder gebeurd, zie Osama Bin Laden, dankzij Bush. Misschien kan Willem Holleeder Amerika wel veroveren, hetgeen Ilse de Lange en Anouk niet is gelukt, de Heineken ontvoering kan een Hollywood hit worden. Een korte periode na het vrijkomen, wordt Holleeder als het ware vrijgepleit voor het liquidatieproces, want La Serpe en het OM komen met te weinig bewijzen. Maar inmiddels helder Holleeder moet wel 18 miljoen euro betalen omdat hij wel met de afpersing van Endstra te maken had. Wat we niet moeten vergeten is dat even voor de uitspraak met betrekking tot 18 miljoen euro word Koen Everink in elkaar geslagen door Badr en hij heeft net Holleeder publiekelijk ontmoet. Oh,laten we vooral niet vergeten dat Koen Everink miljonair is en dan komt de vraag in mij op, heeft het een met het ander te maken.
 
Ondertussen laat Badr een belangrijke wedstrijd lopen omdat hij gewoonweg nog langer in voorarrest moet blijven. Hij heeft een relatie met Estelle Cruijff en dit hele bovenstaande verhaal lijkt wel een versie van Pulp Fiction. Of jullie deze reality soap goed vinden of geeft het gewoon de hilariteit weer van het leven. 

All rights belong to its author. It was published on e-Stories.org by demand of Lion Kroeze.
Published on e-Stories.org on 12.08.2012.

 
 

Comments of our readers (0)


Your opinion:

Our authors and e-Stories.org would like to hear your opinion! But you should comment the Poem/Story and not insult our authors personally!

Please choose

Vorig bericht Volgend bericht

Meer uit deze categorie "Gedachten" (Short Stories in het Nederlands)

Other works from Lion Kroeze

Vond je dit een leuk artikel? Kijk dan eens naar het volgende:

Bernard Weinstein - Lion Kroeze (Mysterie)
El Tercer Secreto - Mercedes Torija Maíllo (Science-Fiction)